.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد شدید ائمه جمعه از رئیس‌جمهور

اظهارات یکشنبه شب رئیس‌جمهور در مصاحبه زنده تلویزیونی، کافی بود که موجی از اعتراضات از سوی بسیاری از مسئولان نسبت به محمود احمدی‌نژاد راه بیفتد. مسئولانی که با اینکه صریحا اعتراضاتشان را به این سخنان بیان می‌کنند ولی همچنان بعد از شنیدن این اظهارات از سوی رئیس‌جمهور، در بهت به سر می‌برند.

احمدی‌نژاد در این مصاحبه در سخنانی ضمن انتقاد از دستگاه انتظامی، برخورد انتظامی با بدحجابی را تلویحا نفی کرد. او همچنین از نیروی انتظامی در موضوع مبارزه با بدحجابی، که تقریباً مجلس شورای اسلامی به همراه بسیاری دیگر از نهادها برای اصلاح آن به جمع‌بندی رسیده‌اند و قوه قضائیه، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای مقابله با آن به صحنه آمدند، انتقاد کرد. رئیس‌جمهور، در پاسخ به اظهارات مرتضی حیدری مجری این برنامه مبنی بر اینکه که در موضوعاتی نظیر حجاب و عفاف بعضاً زنان متهم ردیف اول هستند و اکنون شاهد مباحثی نظیر گشت نسبت یا برخورد با دو تار موی زنان در خیابان‌ها با جریمه‌های نقدی هستیم، گفت که «این موارد هیچ ربطی به دولت ندارد و دولت واقعاً در آنها هیچ دخالتی ندارد و ما این موارد را توهین می‌دانیم که از یک زن و مرد در خیابان سؤال شود که چه نسبتی با هم دارید.»

اما گذشته از تعداد زیاد انتقادات نمایندگان مجلس و بسیاری از اصولگرایان، این ائمه جمعه هستند که به شدت نسبت به این سخنان محمود احمدی‌نژاد اعتراض کرده‌اند. ، روز گذشته آیت الله جنتی و حجت‌الاسلام کاظم صدیقی نیز نسبت به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در مورد حجاب، انتقاد کرده‌اند و از دولت خواسته‌اند که طرح عفاف و حجاب را کاملاً اجرا کند.

دبیر شورای نگهبان با تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف تأکید کرد که کسی حق ندارد دست نیروی انتظامی را ببندد، رعایت حجاب از احکام خداست و دستور اشخاص نباید دستور خدا را کنار بگذارد.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران طی سخنانی به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: «این مسئله، مسئله روز است ما مسئله و مشکلات گوناگونی داریم اما این مسئله اخلاقی و امنیت اخلاقی مسئله مهمی است و نمی‌شود آن را نادیده گرفت، این مسئله‌ای است که حکم قرآن و پیغمبر است.»

او ادامه داد: «واجب است بر زن پوشش اسلامی داشته باشد، هیچ کس از مسلمین منکر این نشده است که زن به هر قیافه‌ای و به هر وضعیتی می‌تواند درآید و سپس ادعای مسلمانی بکند یا نکند. فضای جامعه باید فضای اسلامی باشد، مظاهر اسلامی باید در همه جاهای کشور اسلامی از کوچه و بازار و خیابان و اداره به چشم بخورد.»

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی نیز در خصوص اجرای طرح حجاب و عفاف توسط دولت گفته است که «دولت امین مردم است و مسئولیت برقراری نظم عمومی جامعه را دارد؛ بر همین اساس دولت باید اجرای طرح حجاب و عفاف را به صورت جدی پیگیری کند.»

او ادامه داده است: «همه مردم حتی اشخاصی که مسلمان نیستند، توقع دارند که فرهنگ دینی و مذهبی، احیا و زنده شود. مردم ولی‌نعمت دولت هستند و تا دولت را در این زمینه همراهی نکنند‌، اقدامات دولت در اجرای این طرح به جایی نخواهد رسید.»

احمدی‌نژاد به مسائل شرعی توجه لازم را ندارد

از سوی دیگر آیت الله احمد خاتمی، امام جمعه تهران که از حامیان سرسخت رئیس‌جمهور به شمار می‌رود، اولین امام جمعه‌ای بود که در این مورد لب به انتقاد از سخنان احمدی‌نژاد گشود. او با تاکید بر این‌که «منکر خدمات فراوان دولت محترم در عرصه‌های مختلف نیستم» گفت که «از جناب رئیس‌جمهور می‌خواهم که در این عرصه جدی‌تر و با انگیزه بیشتر وارد شود. در مجموع به عنوان طلبه‌ای که با مردم سر و کار دارم می‌بینم که بسیاری از متدینین از این بخش مصاحبه رنجیده‌اند و امیدوارم رئیس‌جمهور محترم در اولین مصاحبه‌هایی که می‌کند این رنجیدگی را جبران کند و انگیزه‌ محکم خود را برای مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی به صراحت ابراز و در این موج مقدس، ایشان هم همراهی کند. برادرانه به رئیس‌جمهور محترم می‌گویم که خطر تساهل و تسامح فرهنگی کمتر از تساهل و تسامح سیاسی نیست.»

پس از آن، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد که انتقاداتش در مورد وضعیت حجاب در کشور معروف است، ضمن انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور در بحث حجاب وعفاف با بیان این که متأسفانه برخی آقایان به جای آن که به رضایت خداوند بیندیشند به دنبال رضایت برخی از مردم هستند، با بیان اینکه سخنان اخیر آقای احمدی‌نژاد درباره نوع برخورد با افراد بدحجاب به هیچ وجه درست نیست، احمدی‌نژاد را به این متهم کرد که نسبت به اجرای این قبیل مسائل شرعی، توجه لازم را ندارد.

تصویب می‌کنیم؛ اجرا نمی‌کنیم

احمدی‌نژاد در حالی این سخنان را به زبان می‌آورد که شورای عالی انقلاب فرهنگی، چارچوب اصول و مبانی روش‌های اجرایی گسترش فرهنگ عفاف در بهمن ماه سال 76 تصویب کرد و در مرداد سال 84 نیز، راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف در چارچوب اصول و مبانی روش‌های اجرایی گسترش فرهنگ عفاف توسط این شورا به تصویب رسید.

این برای اولین بار است که سخنان رئیس‌جمهور و آن هم در یک برنامه زنده تلویزیونی، بیشتر از آنکه در میان مسئولان، موافق داشته باشد، مخالف دارد؛ به طوری که حتی همکاران سابق او در دولت نهم، مانند صفار هرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مخالف او سخن بگویند. صفار هرندی در این مورد گفته است که «در دوره مسئولیتی که بنده در دولت نهم داشتم، شورای فرهنگ عمومی در زمینه حجاب دستورالعملی تصویب کرد و آن مصوبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت و رئیس‌جمهور در سال 85 این مصوبه را ابلاغ کردند، اگر همان دستورالعمل را انجام دهیم بخش عمده‌ای از مشکلاتی که ممکن است محصول بی‌اطلاعی‌ها و شلختگی‌ها باشد مرتفع شود.»/خبر آنلاین


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 خرداد 1389
آقای احمدی نژاد آنقدر شجاع است که هر قانونی را خود نپسندد اجرا نمی کند. لذا مجلس باید خود را با رئیس جمهور هماهنگ کند و قوانینی تصویب کند که باب میل ایشان باشد تا اجرا گردد. وظیفه شرعی بودن قوانین و خلاف قانون اساسی نبودن نیز با ایشان است. کجایند سیاست بازان کفن پوش که در دوره سید مظلوم خاتمی با هر بهانه ای کفن پوش راه می افتادند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.74 seconds.